

Enkäten kan användas för kundundersökning, personalundersökning, uppföljning av projekt, effekten av genomförda konsult- och utbildningsuppdrag, framtagning av NKI (nöjdkundindex) eller betygssättning från kund. Har du något annat område där du vill ha svar på frågor. Vi hjälper att få svaren på era frågor till kund, personal och leverantör. Vi skapar ett beslutsunderlag vd och ledningsgrupp.
Kunderna förblir inte lojala om andra levererar rätt kvalitet till en lägre kostnad
och det är lätt att förlora en befintlig kund. Vad kostar det att skaffa en ny kund?
Det är effektivare att utveckla affärerna och lönsamheten med befintliga kunder. Läs mer JQK kundenkät 150105. En kundundersökning kan med fördel användas vid start eller fortsättning av företagets förbättringsarbete.
De områden inom företaget som är utvecklingsbara och kan skapa nya affärs-möjligheter skall vara överrepresenterade bland frågorna. Kundernas s.k. fritexter blir underlag till förbättringsprojekt.
___________________________________________________
En personalenkät kan med fördel användas vid start eller fortsättning av företagets förbättringsarbete. En jämförelse/GAP-analys mellan kundnöjdhet och nöjda medarbetare kan göras.
Nöjda medarbetare skapar många positiva effekter som ökad effektivitet, lojalitet, bättre kundbemötande och ökad lönsamhet. Läs mer JQK personalenkät 150105 .
Vi inriktar gärna frågeurvalet mot kundfokus, ledarskap, medarbetares engagemang, processinriktning, systemangreppssätt för ledning, ständig förbättring, faktabaserat beslut och relationer till leverantörer.
_________________________________________________________________________
Resultatet av undersökningen tar fram de felaktigheter som är svåra att komma åt men skapar strul i produktionsflödet eller skapar återkommande avvikelser. Målsättningen är att komma åt grundproblemen i samarbetet för att få färre fel i leveranser, förbättra leveranssäkerhet och skapar möjligheter för en stabilitet i prissättning.
Vi jobbar i en modernt enkätverktyg som gör att vi kan designa och utföra enkätarbetet på ett rationellt och kostnadseffektivt sätt.
Maila jan@jqkonsult.se med förslag dag och tid för ett personligt möte så berättar vi mera!
Vi använder välkända verktyg för att skapa delaktighet bland medarbetare och för att få ett brett engagemang.
I verktyglådan finns bl a GAP-analys, SWOT> och webbaserat enkät-verktyg.
Det är verktyg som hjälper till att skapa underlag till rutiner och dokument i ett ledningssystem.
Copyright © JQ Konsult 2024. All rights reserved.
Fotografier av Anja Callius
Producerad av Webbreda
Jan Qvarnström, verksamhetskonsult
E-mail: jan@jqkonsult.se
Ring kontoret: + 46 8-420 568 48
Ring mobilen: + 46 708-23 17 22